Sport en bewegen

Waarom vinden we dit als school belangrijk?

Leerlingen met een gezonde leefstijl presteren beter. Voldoende bewegen is essentieel bij een gezonde leefstijl.
Daarom adviseren wij alle leerlingen op de fiets naar school te komen.
Leerlingen leren door aan sport te doen ook samen te werken, om te gaan met tegenslagen en hun weerbaarheid te verhogen.
Ons motto: “Een gezonde geest in een gezond lichaam.” Daarom zijn we gecertificeerd in het kader van Gezonde School !!

Ons doel is om leerlingen structureel te stimuleren naar een  duurzame, gezonde en actieve leefstijl. We besteden niet alleen aandacht aan corpulentie in de lessen biologie, LO en BSM, maar ook de schoolverpleegkundige gaat in gesprek met deze leerling en geeft adviezen om zo te zorgen, dat elke leerling bij ons op school zich gezond voelt en blijft voelen.

Wat bieden we onze leerlingen?

• Ruim voldoende lessen LO en BSM
  • Structureel sporten na schooltijd in onze gymzalen: kickboksen en dans o.l.v. een professionele sportaanbieder uit de regio.
  • Voor elk leerjaar elk jaar een sportdag.
  • Sportieve introductiedagen voor klas 1 en 2.
  • Sportoriëntatie voor de eindexamenleerlingen met: fitness/spinning, kickboksen, breakdance, golf en streetdance.
  • Elke maand een sportinloop voor de leerlingen.
  • Vakoverstijgende opdrachten: voeding i.c.m. biologie, Nederlands i.c.m. opdrachten van BSM en wiskunde tijdens de lessen LO.

Over welke faciliteiten beschikken we als school?

• Een fitnesszaal, waar er door leerlingen en medewerkers/docenten gesport kan worden.
  • 2 moderne gymzalen (met o.a. klimfaciliteiten).
  • Verscheidene (kunst)grasvelden bij korfbalvereniging Nexus en voetbalvereniging Excelsior’20, waar wij gebruik van maken.

Buitenterrein

Naast een groot grasveld hebben we ook een verhard basketbal/voetbalveld, een tafeltennistafel van beton, een tennisbaan en een zandbak voor beachvolleybal en verspringen. Onze leerlingen hebben in samenwerking met het NME centrum van de gemeente Schiedam (Natuur, Milieu en Educatie centrum) projectmatig aan de ontwikkeling van het buitenterrein gewerkt.

Contacten

• Gemeente Schiedam Sport, Zorg en Welzijn