De Filosofieclub

Het leven, de dood, de ziel, het goed en het kwaad. Dit zijn onderwerpen die wij tegenkomen in de filosofische werken die wij in een gezelschap van welgeteld 15 leerlingen iedere dinsdagmiddag na schooltijd bespreken. We begonnen vorig schooljaar met het lezen van het werk van Plato, specifiek zijn stukken over het leven en sterven van zijn leermeester Socrates.

Ons IQ is toegenomen met wel 10 punten, omdat wij nu als geen ander weten dat wij niets weten. Of zei Socrates dit alleen om zijn mede-Athener te irriteren of voor de gek te houden? Na al dit leeswerk waren wij, net als Socrates zelf overigens, opgelucht dat hij uiteindelijk de gifbeker tot zich nam.

We lezen nu een werk van Nietsche, Voorbij goed en kwaad. Ook geïnteresseerd in gratis IQ punten? Meld je dan aan bij meneer Guit.

• Raderen