Praagreis 4H, 4vwo, 5vvwo

Op maandag 8 mei zijn we om 05.00 uur vertrokken vanaf school. Na 13 uur lang in de bus te hebben gezeten, waren we eindelijk aangekomen in het hotel in Praag. Na aankomst kregen we onze keycard voor de hotelkamer en hadden we even tijd om onszelf op te frissen. Daarna gingen we op weg naar een restaurant voor ons diner. Na het diner maakten we een avondwandeling door Praag en hadden al snel door dat het echt een oude stad is met prachtige architectuur.
De astronomische klok, midden in het centrum van Praag op het Oude Raadhuisplein, met daaromheen veel winkeltjes, verlichte etalages en mooie straatjes en ook veel andere bezienswaardigheden, zoals prachtige bruggen en natuurlijk de burcht.
De tweede dag zijn we naar het concentratiekamp Terezin/Theresienstadt geweest, dat in de Tweede Wereldoorlog werd gebruikt als een tijdelijke opvangplaats voor politieke gevangenen en later ook voor Joden. In de middag bezochten we de Praagse burcht, waar we onder andere een rondleiding kregen in de Sint-Vitus-kathedraal.
In de avond stond een ghostwalk op het programma, waarbij een gids ons mysterieuze verhalen vertelde die gebaseerd waren op waargebeurde situaties in Praag. De derde dag zijn we in groepjes gaan kanoën. In het begin moesten we er nog aan wennen, maar uiteindelijk is het de meesten gelukt om de route te voltooien. Op dezelfde dag maakten we een wandeling van 2,5 km of 3,5 km door het natuurgebied Prachovské Skály met indrukwekkende uitzichten. Na het avondeten kregen we vrije tijd in het hotel, om bij te komen van al deze sportieve activiteiten. De vierde en alweer laatste dag bezochten we de bekende Pinkas synagoge en de Joodse begraafplaats. Daarna vrije tijd om de stad zelf te verkennen en te gaan shoppen. Afsluitend kregen we nog een buffetdiner en gingen we bowlen, daarna namen we afscheid van Praag en na een voorspoedige reis kwamen we vrijdagochtend rond 12.00 uur weer aan in Schiedam.