Examentrainig op het podiumtheater

Met de landelijke eindexamens voor de deur zoeken veel scholen in deze vervelende coronaperiode geschikte ruimte om een grote groep leerlingen hun examentrainingen te geven. Dat geldt ook voor Lyceum Schravenlant, dat een bijzondere locatie vond.

SCHIEDAM - Lyceum Schravenlant, school voor havo en vwo, krijgt hierbij hulp uit een opmerkelijke hoek. Het Theater aan de Schie heeft haar foyer en podium omgebouwd tot ruime leslokalen en deze aangeboden als een wel heel originele trainingslocatie. De hele week kunnen groepen examenleerlingen van Schravenlant zich hier optimaal voorbereiden op deze voor hun belangrijke periode. Op de plek waar normaal artiesten schitteren en publiek applaudisseert, schaven nu deze jonge mensen aan hun examenvaardigheden. De school en het theater zijn tevreden met deze samenwerking en zowel docenten als leerlingen zijn erg blij om in deze vervelende covid-tijden op deze bijzondere manier te kunnen trainen voor het gewenste eindresultaat: het diploma.
Media
  • Afb.Stadsblad