Introductiedag klas 1 en 2

Kennismakingsochtend brugklas

Dinsdag 1 september was het zover! Onze nieuwe brugklassers hadden hun 1e schooldag op de middelbare school.

De meeste leerlingen waren keurig op tjd om met hun nieuwe klas en mentor het introductieprogramma te volgen.

Er werd in een lesuur uitgelegd hoe het rooster werkt en wat belangrijke regels uit het leerling statuut zijn. Een volgend lesuur was een sportles, waarbij een spel werd gespeeld met veel samenwerken en waarbij het sociale aspect werd benadrukt.
Er was ook een uur met spelletjes om je klasgenoten beter te leren kennen. Namen leren van elkaar, maar ook om meer te weten te komen van al je klasgenoten.

Ook werden de inloggegevens voor SOM in orde gemaakt en uitgeprobeerd en de mailaccounts van school actief gemaakt. Ondertussen zijn alle brugklassers ook voorzien van hun schoolpas en dus ook in het bezit van een kluisje.

De basis is gelegd en de eerste schooldagen zijn goed verlopen. We wensen alle brugklassers een fijn schooljaar toe!

Kennismakingsdag 2e jaars

Op 1 september hebben de leerlingen een sportieve kennismakingsdag gehad op het sportcomplex bij Nexus! Op het veld stonden 6 leuke activiteiten voor de leerlingen klaar onder leiding van enkele ouderejaars BSM’ers die de activiteiten goed begeleid hebben!

De leerlingen hebben goed moeten samenwerken om de activiteiten goed uit te voeren waarbij ze, geholpen door het mooie weer, hebben genoten van deze dag. Al met al een prachtig begin van het nieuwe schooljaar voor alle 2e jaars!

• Introductiedag