De Rotary beroepenvoorlichtingsavond

Ieder jaar wordt er in november voor de bovenbouwleerlingen van de drie Schiedamse scholen (Lyceum Schravenlant, Spieringshoek en het Stedelijk Gymnasium) een avond georganiseerd waarop leden van de Rotary Schiedam informatie geven over hun beroep.  Zo'n 50 mensen komen aan de leerlingen vertellen wat hun beroep precies inhoudt in de praktijk. Leerlingen kunnen uit een lijst twee beroepen op HBO of universitair niveau kiezen waarover ze informatie willen hebben. Ze kunnen deze avond ook uitgebreid vragen stellen. Leerlingen kunnen natuurlijk al naar hogescholen en universiteiten om informatie over een studie te krijgen. Het nuttige van deze avond is dat leerlingen een beter beeld uit de beroepspraktijk kunnen krijgen van het beroep dat ze vervolgens met deze studie kunnen kiezen. Dit jaar vindt de avond plaats bij ons op school, op donderdagavond 28 november.